A zasa si robil po svojoM
Po včerajšej intenzívnej mailovej výmene dohodla šéfka s rodičmi Severana pohovor na dnes 13:00. Ráno však plán vyzeral úplne inak. Kolegyni ochorel nečakane syn, a tak musela najprv hľadať za ňu náhradu a pohovor zasa odvolať, resp. preložiť na štvrtok (termín, ktorý navrhli oni).
To nebránilo Severanovi, aby si urobil po svojom. V pondelok končí jeho trieda o 13:00, ale on sa ani po štvrťhodine nedostavil hore. Keď som zaregistrovala, že prišli iba Južan a Tretí muškatier, spýtala som sa, kde nechali jeho.
- Odišiel domov. Vravel, že má na týždeň zákaz vstupu do družiny - zahlásil suverénne Južan.
- To nemyslí vážne, veď sme sa ešte na ničom konkrétnom nedohodli - odvetila som prekvapene. Alebo sa vari niečo zmenilo?
Zbehla som o poschodie nižšie, no jeho som nikde neobjavila. Vrátila som sa nazad a snažila sa prezvoniť šéfku. Bezúspešne. A tak som pristúpila ku poslednej možnosti. Preposlala som mame sms-ku s otázkou, či zmenili plány. Okamžite mi volala späť. Sama zaskočená vývojom situácie. Vraj nechápe, prečo to spravil. Osobne si myslím, že ON presne vedel, čo robí. Teda zasa si robil po svojom ... Šla prezistiť, kde je. Bol doma. Predpokladám na iPode.
Nuž som sa nanovo zamyslela. Prehodnotila situáciu a jednotlivé možnosti. A vtedy mi napadlo čosi nové, čo by mu mohlo skrížiť plány a čo môžeme navrhnúť rodičom ako našu dobrú vôľu. Ponechám si ho v družine, ale:
- najprv sa s nami naobeduje - ale bude sedieť SÁM
- po obede si vezme knihu a pôjde si čítať do našej pôvodnej miestnosti - SÁM
- o 14:00 tam bude SÁM písať úlohy (my sme vedľa a pri otvorených dverách nemám problém odsledovať, čo robí)
- o 15:00 ho, resp. úlohy prídem skontrolovať - ČI ich urobil a nie AKO ich urobil
- keď bude hotový, pôjde domov, ale nie skôr ako o 15.15 (dovtedy, ak bude hotový, môže opäť čítať)
Dnes mal svoj Lernentwicklungsgespräch Afričan. Priamo z neho išiel rovno na krúžok a my dvaja sme sa potom náhodne stretli na ulici. Nuž sa ho pýtam:
- Tak ako dopadol rozhovor tento rok?
Začal sa uškŕňať.
- Nie tak dobre. Horšie ako minulý rok - odvetil suverénne.
- Akože horšie??? Veď minulý rok si mal samé záporne odpovede - nechápala som a na priblíženie som mu niektoré z nich (približne) pripomenula.
- Minulý rok som sa lepšie strafil do odpovedí pani učiteľky - vysvetlil mi svoje vnímanie výsledkov.
- Myslíš tým odpovede, že stále vystrájaš, nepočúvaš, nepomáhaš, nespolupracuješ? - začala som sa nahlas smiať - ale môj drahý, to nie je domáca úloha, kde sa máte zhodnúť s pani učiteľkou na odpovediach. To je vysvedčenie o tvojom chovaní na vyučovaní a tvojej spoluúčasti na jednotlivých aktivitách. Ak pani učiteľka zaškrtne, že nie si ku spolužiakom férový a ty zaškrtneš to isté, zhoda odpovedí neznamená, že dosiahneš plný počet bodov!!! Plný počet bodov si môžeš maximálne zarátať, ak sa zhodnete kladnou odpoveďou. Že pracuješ sústredene, nevykrikuješ, plníš si povinnosti. Vo všetkých ostatných príkladoch sme sa predsa dohodli, že sa vynasnažíš o zlepšenie.
Tu sa na mňa pozrel, oči sa mu rozžiarili, úsmev vyplnil tvár a on hrdo zahlásil:
- Tak takúto zhodu som mal už minulý rok. Síce jednu, ale mal! V športe!!!
Vďaka mu za tieto príspevky za pět set :)