Fašiangy, kam len oči dovidiA
ale už iba dva dni, lebo potom nastupujú dlho očakávané - i keď len týždenné - prázdniny.
V stredu ku mne pravidelne ako prví po štvrtej vyučovacej hodine dorazia 4 druháci - Tichá voda, Podšívka, Francúz a Afričan.
Podšívka ako Harley Quinn, Tichá voda ako nebojácny šerif (dokonca s nalepenými fúzami) - oni obe, ak by si mali navliecť kostým nejakej Snehulienky, tak asi neprežijú :))) - Afričan ako futbalista, no a ten posledný - ani vlastne neviem, čím bol, ale celý zahalený v čiernom, teda i tvár - sa ma vzrušene pýta:
- Uhádneš, kto som?
Nuž nie :))) zo štyroch traja odhalení, tak to je hádanka, pri ktorej si snáď aj hlavu polámem :)
Podarené sú tie deti, no nie?
xxx
Chlapci sa hrali v ľavom zadnom rohu miestnosti (taký stenou chránený výklenok, kam od tabule nedovidíme, keď zrazu odtiaľ vybehol B a ťažko nariekajúc si sadol ku stolu priamo pred tabuľu. Vzápätí sa vyrojil i zvyšok manšaftu a strhla sa ťažko prehľadná výmena názorov, čo sa vlastne udialo. Mládenci sa ňou snažili dať najavo, že oni mu nijako neublížili a on zasa vzlyká ako trojročný, že mu ani vlastná mater nerozumie. Keď som ich ako-tak utíšila, vyšlo najavo, že on v kostýme zajaca chcel vyskúšať, či je Južanov kostým leva hebkejší, mäkší než ten jeho. Bohužiaľ si stále vŕta v nose a nielen to. Svoje výťažky hneď pchá do úst alebo keď chce deti provokovať, utiera ich do nich. Preto chápem, že deti sa jeho dotykov často stránia. Sú im nepríjemné. A Južan iba chcel, aby nechal jeho kostým na pokoji. Navrhla som mu preto rôzne hry, aby nakoniec maľoval modulovaciu hmotu. Dva dni predtým z nej tvoril vtáčika.
Ak mu rýchlo nájdem zábavku, ktorá ho zaujme natoľko, že zabudne na okolilý svet, máme vyhraté. Ak ale odmietne moje návrhy, spor a hádky sa ťahajú v nekonečnej slučke ďalej.
Netuším, ako to s ním pôjde ďalej. Je pravda, že vo svojej podstate vlastne spravil skok, čo sa sociálnych kompetencií a jeho možností týka. Aj ja vidím rozdiel medzi mládencom kedysi a dnes, ktorý v prvom ročníku robil každému zle, ktorému človek nerozumel ani pol slova, keď rozprával, ktorý sa pred nami schovával v kríkoch alebo v skrinkách (občas tie skrinky využíva i dnes) a vyplazoval nám posmešne jazyk. Ale čo sa výkonu v škole týka, tam podľa mňa nerobí príliš veľké pokroky. Jediné, že pochopil význam úloh. Ale i to sme sa s učiteľkou dohodli, že iba dohliadnem, či ich robí. Aby pri nejakej (jemu nevyhovujúcej) pripomienke úlohu nepočmáral či nerozšklbal ako kedysi.
xxx
Opäť som sa raz nechala znechutiť hlúpym miešaním sa druhých do vecí, o ktorých nemajú ani len poňatia. Viem, mala by som byť nad vecou, hlavne keď som si teda odkaz Maliarkinej mamy nevypočula tentokrát ako prvá priamo ja, ale kolegyňa. Čiže čisto teoreticky mohol ku mne doraziť v dvakrát pozmenenej forme. Ale poznáte to ... keď sa nejaká osoba u vás zle zapíše, tak sa pri každom novom nedorozumení ten nepríjemný pocit iba umocňuje.
Nuž a verzia, ktorá dorazila ku mne: vraj mám prehodnotiť pravidlá novej hry, lebo 75% získaných bodov, ktoré treba nazbierať ku účasti na minigolfe, je blbosť a nefér.
Hmm, keď tak zvažujem, ako jednajú v podobnom prípade iné mamy z mojej skupiny, tak je pravdou, že keď niečomu nerozumejú, prídu sa najprv spýtať, čo je vo veci - ohľadne novej hry ma oslovili asi tri alebo štyri (Tichej vody, SWF, Tretieho muškatiera,...).
Maliarkina mama ale radšej pred deťmi vlastne podkopala našu autoritu tvrdením, že sme niečo vymysleli zle/hlúpo. Na MATEMATIKU a LOGICKÉ MYSLENIE si ale siahať nenechám!!!
Týmto chcem apelovať i na vás: ak niečomu nerozumiete, pýtajte sa. Skôr, než deti nainfikujete nesprávnymi úsudkami.