Scenár sa opakujE
Podšívka ma zasa obdobie, keď sa potrebuje hrať na urazenú. Doslovne. V Nemecku je na to skvelý výraz - Zicke.
Za úplne drobnú prkotinu sa urazí a dáva sa - v lepšom prípade - "na útek". Kolegyňu som informovala, aby si na podobné situácie dala pozor, lebo u nej človek nikdy nevie, kam až akciu dotiahne a minulý rok sme už niečo podobné zažívalili. Pričom jeden útek skončil nešťastným pádom z plotu a rozbitým kolenom.
Tieto jej akcie sú spojené s jediným cieľom. Pritiahnuť na SEBA pozornosť.
O pár dní neskôr surovo sotila B.G. a ten spadol na zem, ale tak, že najprv prudko vrazil do mňa. Mňa, keďže som bola otočená chrbtom, doslovne seklo. A on sa po stlmení nárazu zvalil na zem. Urazila sa, keď som jej vynadala. Je pravdou, že som nevidela, čím ju pokúšal on (od svätého má chlapec tiež na hony ďaleko - a keďže minule kopancami a päsťami napadol už i kolegu, ktorý pred jeho výčinmi iba ochraňoval dievčatá, a päsťami čiastočne i moju kolegynku, tak sa zdá, že presunu na inú školu už nezabráni ani nevôľa rodičov), ale stála som od nich asi na meter a pol, preto nie je dôvod riešiť situáciu päsťami.
V tento deň bol i Afričan naladený na hádavú nôtu. Prečo on a prečo iní nie... a tak to nie je... a samozrejme všetko v decibeloch, ktoré poškodzujú ušné bubienky. Situácia sa vyhrotila pri domácich úlohách. To už som ale naozaj bola nahnevaná. V matematike museli rátať tzv. Tauschaufgaben. Napísať všetky štyri možnosti jednej rovnice.
3+8 = 11 / 8+3 = 11 / 11-8 = 3 / 11-3 = 8
Prvé tri zvládol a štvrtú zakaždým a mne nepochopiteľným spôsobom doplietol. Dopísal tam úplne niečo iné. Tzv. číslice z brucha. Samozrejme, že niečo podobné okamžite bije do očí, nuž som mu neoblomne prikázala, nech posledné riadky rovníc opraví. Urazene začal protestovať, prečo stále ON, vraj to Francúz v škole napísal presne tak isto a on rovnice odpísal od neho. A teraz ich musí iba ON gumovať!
Kebyže nepoznám jeho rodinné zázemie, pomyslela by som si, že vyrastá so samými hluchými, a preto tak po mne na plné hrdlo reve.
- Teraz si dám tú námahu, idem ku vám do triedy a je ten zošit nájdem!!! Ak tam bude mať správne výsledky, čakám od teba ospravedlnenie!!!
Bola som si stopercentne istá, že Francúz úlohu odovzdal správne. Už v prvej triede totižto dostával zadania pre druhákov či tretiakov, lebo na to mal a bolo ho treba zamestnať niečim náročnejším, aby sa na vyučovaní nenudil. Ak občas spraví chybu, tak jedine z nepozornosti, ale nie preto, že nepochopil podstatu zadania.
Samozrejme, že som nakoniec mala pravdu ja. V takom prípade Afričan rapídne uberie na hlasitosti, začne sa usmievať ako neviniatko a väčšinou iba dodá:
- Ups...
A nezostalo mu nič iné, iba gumovať.