Sv.Anton - železnice Rakúsko-Uhorskej Monarchie

23.08.2016 11:25

Ako sa da zneistit milujuca matka ...alebo sediny nase kazdodenne :)))
Prvy tyzden v tabore sa rozbehol vcelku zaujimavo. Chlapec, ktoreho mozeme oznacit za maskota urazov si tento rok "iba" praskol kost na prsteniku lavej ruky, ked bezal do chaty a cestou tam prehliadol hadicu. Nevadi, ze tam takto lezala uz asi dva dni. Potkol sa a ako je dlhy, tak sa rozplesol na zem. Stalo sa to na podstienku a nehodu sme zaregistrovali, ked kratko po pade zacal vzlykat. Prst zmodrel a chlapec prepadol panike, lebo mama doma slubila,ze ak si nieco dolame i tento rok, nejde s rodinou na dovolenku. (Ona este nepochopila, ze jemu v tom pripade treba zakazat tie tabory :-p - ale tentokrat musim priznat, ze v tom bol vynimocne viac-menej nevinne a naozaj sa jednalo o nestastnu nahodu).
Priam vzapati sa odohral na prvom poschodi dalsi uraz. Privrety prstenik pravej ruky. Nechet zfialovel, druhy clanok zmodrel. Akej hrozby sa zlakol poskodeny netusim, lebo za nim vybehla hlavna veduca, no nic o pripadnych hrozbach zo starny rodicov nespominala.
Kazdopadne po porade dospelych chlapci nasadli do auta smer miestny lekar, aby on rozhodol, co s farebnymi prstami. A hoci bol lekar starostlivy, predsa len spravil jednu chybu. Pravdepodobne omylom zapisal oba urazy iba na jedneho z chlapcov a nemohol vediet, ze prave jeho mama ma nastavene okamzite automaticke oznamovanie poistnej udalosti cez sms priamo na mobil.
Dokazem si predstavit ten sok, co zazivala po precitani kratkej spravy: fixacia zapastia lavej a pravej ruky. Predychavala zhlboka a pritom jej v hlave bezali viacere mozne scenare. Kedze ona sama bola kedysi ucastnickou tychto taborov ako dieta, tak sa snazila cakat na oficialnu spravu od veducej. Ale nevedela, ze veduca v tom momente pripravovala obed pre hladne krky a o omyle doktora, ani o diagnoze nemala este ziadne presne spravy.
A tak v jednom momente netrpezliva mamina predsa len vytocila jej cislo a namiesto priamej otazky narovinu sa snazila dozvediet pravdu "obklukou".
- Tak ako, vsetko v poriadku?
- Ano, vsetko ok.
- A moj druhorodeny?
- V pohode. (to uz veducej davno vyprsal z hlavy jeden privrety prst)
- A nechces mi nieco povedat?
- A mala by som? (co asi preziva prestrasena matka v takejto situacii? ...)
- A co tie zapastia... ako sa mu to stalo?
Chvilu trvalo, kym si to tie dve vysvetlili ... a balvany, co padli zo srdca na jednej strane telefonnej linky bolo snad pocut i na druhej strane republiky.
A co z toho vyplyva? Obcas se chybicka vloudi, ale i tak treba dufat na chybu v systeme a stastne konce!

xxx

Ako sa nahodne daju nachytat deti pri poruseni taborovych pravidiel :-D
Schadzala som po schodoch na prizemie a oproti mne sa zjavil jeden zo starsich chlapcov (nazvime ho Palo). Pri pohlade na jeho uponahlanu chodzu mi hlavou okamzite preblesla myslienka, ze si z neho vystrelim. Ved taky prvoaprilovy zartik nikoho nezabije...
- Palo, udelujem ti ten a ten trest - pozrela som na neho prisne.
- Ok, iba idem na WC a hned ho vykonam.
Riadne zaskocena jeho odpovedou sa ho pytam: - A teba ani nezaujima, za co si ho dostal???
- Ale ved ja viem, ze som si nevyzul topanky... - a pohladom dole potvrdil priestupok.
Preletel vedla mna a ja som tam zostala stat s otvorenymi ustami ... ze teraz co dalej ... a radsej som rychlo zmizla, nech nemusim trvat na dodrzani trestu... :-DDD