Viktorovo vysvedčenie
Pred rokom a pol ho chceli preložiť na inú (pomocnú) školu. Ak mám byť úprimná, pri známkach, ktoré vtedy inkasoval z písomiek - samé šestky - to navonok vyzeralo ako jediné možné riešenie. Bola mu oficiálne potvrdená porucha koncentrácie (a nepopieram, tú i skutočne má), ktorá sa však spájala iba s čítaním a písaním textov. On sa absolútne nedokázal sústrediť na písmenká či číslice, čo stáli na papieri. Na druhej strane, ak ho človek počúval, musel zistiť, že to je malá chodiaca encyklopédia. Pravidelne objavoval súvislosti, čo iným deťom ani len omylom nenapadli.
V prvej triede spolužiakom vysvetľoval princíp elektrických polí a reťazových reakcií a tí vôbec nechápali, o čom točí. Lenže keď mal písať domácu úlohu či tú nešťastnú písomku, tak radšej pozeral von oknom a sníval o nesmrteľnosti chrústa.
Kedysi som sem písala, ako som namiesto vyplnenia formulára na "posúdenie žiaka" odmietla v jeho prípade odpovedať na otázky typu áno/nie a radšej napísala tri stránky slohu, ako ho vidím ja.
Netvrdím, že práve môj sloh niekoho kompetentného presvedčil o Viktorovej výnimočnosti, no dostal šancu zostať u nás na škole a po roku a pol tvrdého tréningu minulý týždeň obdržal toto fantastické (prestupové) vysvedčenie. Ak si známky udrží do mája, dostane sa na gymnázium. Takže nádej neumrela!