Výhovorky a Niečo
Dnes bolo čosi v ovzduší, čo polovici detí bránilo robiť si úlohy bez frfľania. Jedným z nich bola i Podšívka. Viac sa vrtela a obzerala po okolí, než písala, čo mala. Na chvíľu som venovala pozornosť ďalšiemu hundrošovi a keď som sa otočila opäť ku nej, jej lavica zívala prázdnotou a ona mala zbalené všetky veci v taške.
- Sa mi nesnaž nahovoriť, že už máš úlohy hotové!!!
- No nemám, ale niekde som stratila ceruzku.
- Aha... stratila?! - zatiahla som veľavýznamne.
Ktohovie, kam ju narýchlo schovala. Hľadaním by sme iba zbytočne strácali čas, nuž som zvolila inú taktiku. Nech ma príklad aj do budúcnosti a neskúša "strácať" pomôcky.
- Tak si zasa pekne vyber zošity s úlohami na lavicu a ja ti idem zobrať jednu z našich družinárskych. Keď stratíš tú, tak mám v zásobe minimálne ďalších desať!
V triede s nami sedela i jedna učiteľka a opravovala zošity svojich druhákov. Začala sa smiať.
- Katarína, ja by som pomaly aj zabudla na všetky tie prvácke výhovorky ... ale áno, presne takto som to zažívala minulý rok i ja.
xxx
Občas, keď prídem domov z práce, vojdem do synovej izby, tuho ho objímem a poďakujem mu za to, aký je, že nám robí radosť a že i keď občas zvýšim hlas, tak iba preto, lebo ho ľúbim.
On sa na mňa usmeje, dá mi pusu a vzápätí sa poďakuje, čo robíme my pre neho a že i to občasné zvýšenie hlasu akceptuje, lebo vie, že je to pre jeho dobro.
xxx
Rozhovor v družine:
- Katarína, nakreslila som niečo, - otáča sa ku mne štvrtáčka.
- ?
- No, predsa Niečo, - a ukazuje mi obrázok s obrysmi akéhosi medvedíka - čo spravíme s Niečo?
- Tak Niečo najprv vyfarbi a ja ho zavesím ku ostatným kresbám.
- Ale Niečo je predsa bezfarebné.
Už mi dochádza, že tu ide o iné Niečo.
- Nie, nie, moja drahá. Také Niečo je pestrofarebné!
Moje ďalšie dovysvetľovanie preruší vhodnou prihrávkou zrazu celkom nečakane jej spolužiak.
- To nie je pravda, keď sa Niečo teší, tak je celé modré, keď plače, tak... - zabudla som, akú farbu zvolil pre plač, keďže dievčinka reaguje okamžite.
- Dobre, tak mu vyfarbím nos namodro.
(dúfam, že ich fantázia neopustí ani v dospelosti, že im podobné rozhovory budú na Niečo dobré, kreatívne myslenie sa vypláca)